1. Вид та назва регуляторного акта
Постанова Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 574 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165» (далі – постанова).
2. Назва виконавця заходів із відстеження
Державна податкова служба України.
3. Цілі прийняття акта
Метою постанови є удосконалення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – автоматизований моніторинг) для підвищення ефективності превентивного реагування на ризики порушення податкового законодавства з податку на додану вартість платниками податків та запровадження додаткового спрощеного автоматизованого механізму підтвердження реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), реєстрацію яких зупинено.
4. Строк виконання заходів із відстеження
Заходи з базового відстеження результативності постанови проведено у період з 09.01.2024 по 15.01.2024 шляхом збору та опрацювання інформації з інформаційних систем ДПС.
5. Тип відстеження
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснено статистичним шляхом.
7. Дані, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження регуляторного акта здійснювалося на підставі аналізу інформації, отриманої з інформаційних систем ДПС.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності
Показниками результативності є дані з інформаційних систем ДПС:
кількість платників ПДВ станом на 01.01.2024 – 250 708.
Дані Державної податкової служби України за період 10.07.2023 – 30.09.2023
Показник | Кількість платників податку | Кількість ПН/РК | Сума податку на додану вартість, тис. грн. |
ПН/РК, прийняті для реєстрації в Реєстрі | 168 565 | 66 450 511 | 537 430 833,4 |
ПН/РК, зареєстровані в Реєстрі за результатами автоматизованого моніторингу, з них: | 164 728 | 65 697 028 | 525 569 070,1 |
відповідають ознакам безумовної реєстрації, з них: | 146 880 | 49 878 392 | 312 569 460,5 |
відповідають пп. 4 п. 3, з них: | 33 762 | 3 566 897 | 42 635 354,8 |
відповідають критеріям ризиковості платника податку | - | - | - |
ПН/РК, реєстрацію яких в Реєстрі зупинено, з них: | 42 591 | 753 483 | 11 861 763,3 |
через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку | 4 795 | 314 749 | 2 097 409,7 |
через відповідність критеріям ризиковості здійснення операцій, з них: | 38 535 | 438 734 | 9 764 353,7 |
відповідають п. 1 критеріїв ризиковості здійснення операцій | 36 402 | 363 883 | 9 837 274,0 |
відповідають п. 4 критеріїв ризиковості здійснення операцій | 1 451 | 29 293 | 2 397,2 |
ПН/РК зі статусом «реєстрація зупинена» та стосовно платника податку прийнято рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, з них: | 64 | 4 957 | 153 522,0 |
дата зупинення ПН/РК не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про виключення платника податку з переліку ризикових | 53 | 3 837 | 124 947,5 |
ПН/РК зі статусом «реєстрація зупинена» та стосовно платника податку прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку, з них: | 2 003 | 631 716 | 4 440 468,1 |
дата зупинення ПН/РК не раніше попереднього календарного місяця, що передує місяцю, у якому прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку | 1 976 | 623 275 | 4 386 213,4 |
Рівень поінформованості платників податків щодо основних положень постанови є високим, оскільки постанову опубліковано у відповідних офіційних виданнях країни та на вебпорталі ДПС.
У зв’язку з прийняттям постанови держава та суб’єкти господарювання не витрачатимуть додаткових коштів та часу на реалізацію її норм.
Повторне відстеження постанови буде проведено через рік з дня набрання чинності постановою.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
На підставі результатів базового відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок про те, що загалом впровадженням цієї постанови вдалося досягти поставлених цілей.
В. о. Голови Державної
податкової служби України Тетяна КІРІЄНКО
06 лютого 2024 року